Time Flies! (Korte update) - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Jelle Graaf - WaarBenJij.nu Time Flies! (Korte update) - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Jelle Graaf - WaarBenJij.nu

Time Flies! (Korte update)

Door: Jelle de Graaf

Blijf op de hoogte en volg Jelle

22 December 2014 | Zuid-Afrika, Knysna

Geachte lezers,

Jullie hebben een tijdje moeten wachten op een nieuw reisverslag van mij vanuit Zuid-Afrika, mijn excuses hiervoor. Nu schrijf ik vanuit een hostel in Knysna toch even wat mij de afgelopen weken heeft bezig gehouden en dit doe ik in hoog tempo.

Ten eerste gaat het ontzettend goed met mij, alles loopt op rolletjes en dat geeft een fijn gevoel. Het project waar ik aan werk geeft nog steeds voldoening, ook al is er nog ontzettend veel wat er verbeterd kan worden. Ik ben samen met een collega bezig gegaan met een jaarplanning voor de kinderen en projectleiders, dit om de structuur te bevorderen. We hebben elke maand een thema gegeven en activiteiten (gericht op empowerment) die verzonnen met betrekking tot het thema. Mijn onderzoek is ook gericht op 'hoe breng je structuur in een groep waar geen structuur is', dat is voor de groep waar ik mee werk zeker een uitdaging en voor mij ook uiteraard. De kinderen zijn zeer tevreden met de activiteiten die tot nu toe zijn uitgevoerd en hebben er hier en daar ook al wat van omgestoken. Zo weten ze dat hygiëne een belangrijke behoefte is (handen wassen, tanden poetsen etc.), dat gepast gedrag en goed je best doen op school beloont wordt (goede cijfers, toekomstbeeld en meer kansen). Ik heb voor ieder kind een certificaat gemaakt, met op ieder certificaat de kwaliteiten van het kind. Dit heb ik samen met de projectleiders uitgereikt doormiddel van een price giving. We hebben een hele ceremonie georganiseerd met kerstcadeus, zingen (choirs), dansen, aanmoedigingen en gebeden. De kinderen van mijn project hebben zelfs nog een lied gezongen over Stenden studenten, dat zij zoveel voor hen doen en dat ze blij zijn dat  de studenten er zijn. Tot zover het project.

Begin december ben ik opgenomen in het ziekenhuis met een voedselvergitiging, dit was best een interssante ervaring. Te kleine bedden, personeel dat niet komt opdagen en een infuus dat na 4 uur nog niet leeg was. Het duurde zo lang allemaal en ik wou op dat moment echt liever thuis zijn. Het hokje waar ik in lag was zo primitief dat ik bijna van plan was om gewoon weg te lopen. Na de opname voelde ik me stukken beter en twee dagen later was ik alweer beter.

We hebben het zomerkamp kunnen realiseren met de donaties van familie, vrienden en organisaties. Er is in totaal €2200-, opgehaald en hier hebben we een prachtig kamp mee kunnen organiseren. De kinderen gingen met een voldaan gevoel naar huis en hebben ontzettend genoten. Meer over het zomerkamp ga ik weergeven in een groter verslag.

Op dit moment zijn we op vakantie. We gaan drie weken lang reizen door Zuid-Afrika. Hier komt ook een uitgebreid verslag over na mijn terugkomst in Zuid-Afrika. 

Helaas moet ik een eind breiden aan mijn verslag, want we gaan weer verder met onze reis. Dit verslag is een beetje overhaast getypt, maar ik wou even wat van mij laten horen. De volgende keer zal ik wat meer gaan vertellen.

Vriendelijke groet vanuit het warme Zuid-Afrika!

  • 22 December 2014 - 08:38

    Gerda Groenia :

    hallo jelle
    al hoe kort dit verslag ook is .heel fijn om even te lezen hoe dat het met je gaat en wat je zo in het kort hebt gedaan .en wat nog in het vat zit verzuurt niet. Hebben we iets om weer naar uit te kijken .Je foto,s waren prachtig .heel veel plezier en pas goed op je zelf
    gr Dirk en Gerda

  • 22 December 2014 - 11:01

    Pake En Beppe:

    wat fijn om weer een verslagje van jou te lezen Jelle Wat mooi dat jullie zoveel voor die kinderen kunnen betekenen .Geniet maar fijn van je vacantie .Gezegende Kerstdagen gewenst en een gezond nieuwjaar,goed op je zelf passen De foto,s hebben we gezien prachtig allemaal
    groeten van ons uit het stormachtige Nederland pake en beppe

  • 22 December 2014 - 21:14

    Gea:

    Prachtig Jelle! Wat mooi dat het zo goed met je gaat! Geniet van je vakantie en ik zie nu al weer uit naar je volgende verslagen.
    Hartelijke groet van Eelke en Gea

  • 23 December 2014 - 13:42

    Geart En Frida:

    Ha Jelle,
    Blij dat het goed met jou gaat, ik wist niet dat je voedselvergiftiging had gehad, niet leuk, maar nu verleden tijd...Heb je al een andere telefoon? Veel plezier daar en geniet.
    Groeten van Geart en Frida

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelle

Hier zullen mijn belevingen in Zuid-Afrika wekelijks toegelicht worden.

Actief sinds 26 Juli 2011
Verslag gelezen: 536
Totaal aantal bezoekers 33301

Voorgaande reizen:

07 November 2014 - 11 April 2015

Mijn avontuur in Zuid-Afrika

24 Augustus 2011 - 23 November 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: