Leuk weekend. - Reisverslag uit Shyogwe, Rwanda van Jelle Graaf - WaarBenJij.nu Leuk weekend. - Reisverslag uit Shyogwe, Rwanda van Jelle Graaf - WaarBenJij.nu

Leuk weekend.

Door: jelle de graaf

Blijf op de hoogte en volg Jelle

19 September 2011 | Rwanda, Shyogwe

Hallo allemaal,
Weer even een nieuw verslagje uit Rwanda.

Ik heb weer een hele leuke stage week gehad, maar ik heb niet heel veel tijd nu om daar over te vertellen.
In een volgend verslag vertel ik wel weer over mijn stage week.

Ik wou graag even kort vertellen wat wij dit weekend hebben gedaan.

Vrijdag:

Zijn Robin,Rymkje,Renée en ik naar Kigali (hoofdstad) gegaan.
We hebben eerst onze stagedag gelopen, en daarna zijn we meteen met de bus naar Kigali gegaan.
Onder het genot van een heerlijk muziekje gingen we die kant uit.

In Kigali hebben we eerst de motortaxi genomen naar ons hotel, hotel isimbi.
We hebben een kamer helemaal achterin het hotel.
De kamer die we hebben is goedgekeurd, we hebben eindelijk eens warm water.
HEERLIJK !!
Dit was één van de dingen die ik heel erg mis.
Dat koude water moet elke keer weer erg wennen.

Nadat we gesetteld waren in het hotel, zijn we met de motortaxi naar Alynos (vriendin van Robin & Rwandees) haar huis gegaan.
We hebben daar wat gedronken, en wat gegeten (sambusa) dat is een driekoekje met vlees. Echt heel erg lekker.
Nadat we dat hebben gedaan, hebben we een rondleiding gekregen door hun huis, best wel mooi onder Rwandeese begrippen.
Vervolgens zijn we weer naar het centrum gegaan om wat te gaan eten.
We kwamen aan bij best wel een luxe (voor blanken bestemd) restaurant.
We hebben daar heerlijke vis gegeten met rijst en patatjes.
Daar waren we echt wel even aan toe.
Ook hebben we lekkere watermeloensap erbij gedronken, dat was echt de moeite waard.
Na het eten zijn we naar hotel Sky gegaan, dat is een hotel waar een soort café en club in zit.

Eerst gingen we naar de club.
Daar stonden wat meiden te playbacken op het podium, wat trouwens heel erg slecht was.
Daarna kwam er een jongen die ging playbacken, heel slecht, maar hij kon wel weer heel goed dansen.
Vervolgens kwamen er nog wat acts, wat erg leuk was om te zien, vooral heel veel dansen.
Toen het rond 12 uur was gingen R,R,R,A en ik naar de club die onder het café zat.
Het was erg leuk daar, we hebben 2 uur fulltime gedanst, met gevolg dat we helemaal doorweekt waren van het zweet. Maar ondanks dat hebben we echt een super avond/nacht gehad.

Zaterdag:

Hebben Robin,Rymkje,Renée,Alynos en ik eerst ontbeten.
We hebben dat gedaan naast ons hotel, daar was een restaurant/soortvansnackbar.
Ik heb een Omelet sambusa gehad en 2 sambusa, echt heerlijk.

Toen we hebben ontbeten zijn we de stad in geweest.
We hebben een aantal winkels bezocht en wat souvenirs gekocht .
Rond 2 uur kwamen Geert,Wouter en Johan ook in Kigali vanuit Skyogwe.
We hebben met zijn allen die middag gegeten, op dezelfde plaats waar wij die avond daarvoor hebben gegeten.
Ik had een Sandwich met een hele pittige worst en Lemon juiche.
Jammer genoeg wist ik niet dat die lemon juiche echt puur was, het was heel erg zuur, en met combinatie van die extreem pittige worst, viel het helaas niet goed.

Na het eten zijn we naar een concert gegaan van Sean Kingston.
Het voorprogramma was echt extreem bagger, dat waren de eerste 4 uur.
Na ongeveer 5 uur gewacht te hebben kwam Sean Kingston eindelijk, het concert was echt geweldig (ook al duurde het maar een uur).
De muziek daarvoor was ook wel leuk.
We hebben echt heel veel gedanst, en door de regen waren we allemaal doorweekt.
Na het concert was er nog een waanzinnige vuurwerkshow.

Omdat ik niet heel fit was, ben ik maar om 12 uur naar bed gegaan.
We zouden eigenlijk naar cadilac (grootste club van Rwanda) maar omdat iedereen doorweekt en moe was, gaan we dat een andere keer doen.

Zondag (vandaag):

Lekker uitgeslapen, en er in de ochtend maar weer tegen aan.
DUS NIET !.
Hele erge buikpijn.

Misschien om het feit dat we die dag ervoor om 3 uur niks meer hebben gegeten.
Dus snel maar ontbeten in het restaurant.
Afrikaanse thee (wat echt smerig was) en een omelet speciaal (die erg lekker was).
Het was erg weinig, dus ik knapte er niet echt van op.

Na het ontbijt zijn we naar het memorial centre gegaan.
Dat is een gebouw waar de herdenking van de genocide plaatsvindt.

Er was heel veel informatie, en erg heftige beelden.
Zo kom je erg dichtbij van wat er hier allemaal gebeurd in die tijd.

Als jullie wat leuks willen zien over Rwanda + stukje memorial centre, klik dan op de volgende link:


http://player.omroep.nl/?aflID=13128355

Het was heel erg interessant, maar ook erg intens, de beelden moet je echt verwerken.

Na afloop zijn we weer wat gaan eten op een terrasje.
Ik had Gegrilde rwandeese kip, wat heel erg taai was, maar wel erg lekker,
Nadat, zijn we naar de kapper gegaan, waar Rymkje met wel een heel speciaal kapsel weer terug kwam.
Toen hebben we nog lekker wat gedronken in een café, en vervolgens zit ik hier te typen.

Mensen,

Bedankt voor het lezen, en volgende keer typ ik wel weer een langer verhaaltje.
Ben erg moe op dit moment.

Sleep well,

Jelle

  • 19 September 2011 - 07:19

    Heit En Greetje:

    hallo zoon weer van alles beleefd dit weekend lees ik hotelletje en n mooi concert. Jullie vermaken je wel. heb t filmpje even gezien.. Hotel rwanda hebben we thuis te liggen. Je doet veel indrukken daar op en dat is de bedoeling natuurlijk ook. Veel leer plezier grutte jonge

  • 19 September 2011 - 09:49

    Metha:

    He Jelle,

    Sa te lesen harre jim een mooi weekend hoan:D!
    En dot concert von Sean Kingston dot lieke mei ek wol moooi!
    We matte deze wieke maar wer even belje.
    Prutte plezier nog! Dikke tut Metha (L)

  • 19 September 2011 - 13:12

    Pake En Beppe:

    Fijn dat jullie het daar in de weekenden ook naar de zin hebben, ik dacht dat jullie de zon daar verborgen hielden J maar zowaar hij is hier vandaag ook.veel plezier bij je stage deze nieuwe week , we bellen een keer groetjes van ons
    doei doei

  • 19 September 2011 - 16:23

    Petra:

    mooi dat je zo'n leuk weekend hebt gehad:D
    veel succes met je stage deze week.

    groetjes Petra

  • 19 September 2011 - 17:37

    Annie:

    Ha die Jelle,
    Jim ha wer heel wat beleeft prachtig, ha it filmke even sjoen en sa.
    En dus no wer op stage,
    He zet em op tot oare x
    tut Annie

  • 19 September 2011 - 19:31

    Alies En Andries:

    Heee Jelle!

    Wat beleefst der een prutte sees:D!
    Hast een mooi wiekein hoan leas ik wol, nei san mooi concert hie ik ek wol hinne wolt.
    Fien dien verslagjes heel leuk om te leassen, sju alwer uit nei de volgende.

    DikkeTut Alies

  • 21 September 2011 - 04:42

    Ester & Kornelis:

    hee Jelle!

    wol een mooi weekend hoan dus;)
    wot jammer fon de piene buk ensa!
    mar hele folle succes,

    XX

  • 21 September 2011 - 05:47

    Dirk En Gerda :

    hey jelle
    leuk hoor om je verslagen te lezen
    je bent al zo,n halve rowandees of niet
    als ik het zo lees heb je het goed naar je zin en tegelijk heel leerzaam
    we kijken al weer uit naar je nieuwe blog je maakt er altijd een mooi stukje van en zo fijn uitgebereid zodat we niets hoeven missen
    hou je taai
    groetjes Dirk en Gerda uit

  • 03 Oktober 2011 - 10:24

    Ineke:

    Heee Jelle !

    Wat een leuk verslag weer,
    ben ook benieuwd naar je nieuwe kapsel ;) Foto ? :P
    Hee ik hou je verslagen in de gaten,
    nog heel veel plezier & succes !

    Tut ut Paesens

  • 28 Oktober 2011 - 15:32

    Johanna:

    leuk jelle

  • 28 Oktober 2011 - 15:33

    Johanna:

    ik ben blij dat je over 26 dagen trug bent want ik mis je

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rwanda, Shyogwe

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 November 2011

Laatste dagen.

08 November 2011

Wateronderzoek en Lake Kivu..

27 Oktober 2011

Voorlichtingen, wateronderzoek

03 Oktober 2011

Reisverslag van afgelopen weken.

19 September 2011

Leuk weekend.
Jelle

Hier zullen mijn belevingen in Zuid-Afrika wekelijks toegelicht worden.

Actief sinds 26 Juli 2011
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 33292

Voorgaande reizen:

07 November 2014 - 11 April 2015

Mijn avontuur in Zuid-Afrika

24 Augustus 2011 - 23 November 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: