Aangekomen - Reisverslag uit Shyogwe, Rwanda van Jelle Graaf - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Shyogwe, Rwanda van Jelle Graaf - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Door: jelle de graaf

Blijf op de hoogte en volg Jelle

27 Augustus 2011 | Rwanda, Shyogwe

Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik aangekomen in Rwanda, na 11 uur vliegen.

De vliegreis verliep netjes, dus daar geen klaagen over.

Vandaag is mijn 3e dag alweer in het prachtige Rwanda.

De eerste paar dagen moesten heel erg wennen.
Zo hadden we bijna een hele dag geen stromend water.

De douchen zijn ijskoud, en het stikt hier van de muggen.

Maar het is hier echt heel erg leuk, en vooral heel erg anders dan thuis.
Alle mensen kijken je aan van groot aar klein, alsof je een koningklijke hoogheid bent.
De mensen zijn hier al tevreden als je ze begroet of als je naar ze glimlacht.
Ze vinden het heel bijzonder om een blanke te zien, en dat merken mij ook.

Ik ken de eerste Rwandeese woordjes al, hier komen ze.

Muraho: hallo.
Mwiriwe: goedemiddag.
Owja: nee.
Mwaramutse: goedemorgen.

De wereld hier is echt heel anders, net zo als de mensen die hier wonen.
Dit is een grootte leer voor mij, en heb het daarom ook erg naar mijn zin hier.
Er zijn geheel andere dieren hier dan in Nederland.
Zo hangen hier de bomen vol met reusachtige vleermuizen.
De groep studenten waarmee we hier mogen zijn is heel gezellig en leuk !

Vandaag zijn we naar een markt geweest in Gitarama, en we waren net een kermis attractie, da's heel bijzonder en ook erg lachen.

Maandag beginnen we met werken.
Voordat we mogen werken moeten we eerst naar de kerk die (zo ik heb gehoord) 5 uur duurt.
Dan klinkt die lange zit van Nederland niet eens zo lang meer.

Ik probeer zo vaak mogelijk iets op deze site te zetten, maar de verbinding is heel slecht, dus kan ik helaas niet vaak een bericht typen.

Bedankt voor het lezen !

Murabeho (tot ziens)

  • 27 Augustus 2011 - 17:05

    Eelke En Gea:

    He Jelle
    Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat.
    Ik griezel nu al van die grote vleermuizen :( heb ze ook gezien in Singapore maar dat was in een dierentuin haha lekker veilig dus. Hoop dat je ook foto's kunt plaatsen op je site. Succes met je eerste werkdag.
    Liefs en groeten ut Dokkum
    Eelke en Gea

  • 27 Augustus 2011 - 18:07

    Heit En Greetje:

    Muraho kanjer.

    Wat mooi dat je zo enthousiast bent. Zitten we thuis de hele avond te wachten op een kleinvleermuisje heb je daar bomen vol. Zal inderdaad wel heel bijzonder zijn om zo nagekeken te worden. Geniet van al de nieuwe dingen en veel succes maandag.

    Knuffel en een tut Heit en Greetje

  • 27 Augustus 2011 - 19:22

    Pake En Beppe:

    Hoi Jelle ,jongen wat mooi dat het je daar zo goed lijkt want de eerste indruk is van groot belang,nou een [rol pepermunt mee haha] we wensen je veel sucsesvoor maandag hoor en een fijne zondag.we hopen gauw weer wat te horen.Y LOVE YOU,GROETEN VAN ONS HOOR DOEI DOEI

  • 27 Augustus 2011 - 21:21

    Henk:

    Hallo Jelle bedankt voor j 1ste bericht uit het mooie Rwanda ik zal je volgen ben j al een lesauto voorbijgekomen haha gr Henk

  • 28 Augustus 2011 - 04:09

    Sippie:

    Hé Jelle, Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Wat een nieuwe indrukken allemaal. Veel succes met je werk maandag, we zullen in een volgend verslag hier vast over horen.
    Liefs, Sippie.
    Oja, it frysk net ferleare jer haha

  • 28 Augustus 2011 - 06:44

    Hans:

    Mwaramutse Jelle

    Leuk verslag, we blijven je op de voet volgen, maar lekker genieten daar zou ik zeggen.

    En je mist PA al zeker. hahaha

  • 28 Augustus 2011 - 11:52

    Metha:

    Hee Jelle

    Wot fjin dost ut der sa nij dien zin hast. Ik hoop dost der nog een prutte leere meist. Sucses mandje mei de eerste werkdei, en sucses om 5 oeren ien ut tjerke te sitten haha!
    We hoope gauw wer een verslagje te sjin! Dikke tut Metha XXX

  • 28 Augustus 2011 - 13:05

    Dirk En Gerda :

    hallo Jelle
    fijn dat we zo met je mee kunnen reizen naar rwanda .En dat je er al een beetje thuis voelt fijn is dat .Maar denk dat je gedachten toch wel weer zo af en toe in Metslawier zullen zijn We zullen maar zeggen geniet van elke minuut die je daar bent want 3 maanden zijn ook zo weer voorbij .
    We blijven je wel volgen Tot de volgende krabbel
    Dirk en Gerda

  • 28 Augustus 2011 - 18:23

    Jantina, Mem V Renée:

    hoi jelle,
    leuk om jou visie te lezen naast die van renée.
    succes morgen !!

  • 28 Augustus 2011 - 19:18

    Wieke:

    Hee Jelle,
    fijn dat je goed bent aangekomen in Rwanda wij zijn vrijdag al weer teruggekomen van vakantie wij hadden hier genoeg stromend water haha op de camping.
    We wensen je veel plezier met je stage en hopen dat je het er goed naar de zin hebt.
    Doe veel fijne ervaringen op en we lezen je indrukken wel op je site.
    Veel liefs van Henk en Wieke Petra jacco en eveline

  • 29 Augustus 2011 - 10:55

    Nykle:

    Hoi Jelle houdt je het daar een beetje vol die 3 maanden??? kun je ook een foto maken van de boom vol vleermuizen??? Knuffel van Nykle

  • 29 Augustus 2011 - 17:47

    Sanne:

    Hey Jelle,

    Ook maar even een keer een berichtje naar jou toe. Hoe vind jij het allemaal in Rwanda? Leuk groepje?? Ik vind het leuk om al deze verhalen te lezen. Klinkt net alsof ik er toch een beetje bij ben. Heel erg veel plezier.

    Xx

  • 29 Augustus 2011 - 20:48

    Boukje:

    Hee Jelle !

    Wot moai om te leasen dost ut der sa nei dien sin hast!
    Hele folle plezier der fjidder, en werkse natuurlijk!
    En ik bljow die natuurlijk de hele tiid volgen!
    Hele folle succes der!

    Dikke tut Boukje.

  • 30 Augustus 2011 - 19:26

    Tineke Uit Paesens/M:

    Hallo Jelle Hier even de groetjes van ons Gelukkig dat het je in eerste instantie goed toe lijkt Hou je taai daar, en doe je best Leafs IJme en Tineke

  • 01 September 2011 - 12:32

    Eveline:

    hee jelle ik ben blij dat je helemaal heel aan bent gekomen. ik mis je nu al heel erg.:'( maar ja het is gelukkig maar drie maanden en dan ben je gelukkig weer terug.
    maar nog veel plezier en ik hoop dat je de mensen daar veel leert.

    liefs Eveline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rwanda, Shyogwe

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 November 2011

Laatste dagen.

08 November 2011

Wateronderzoek en Lake Kivu..

27 Oktober 2011

Voorlichtingen, wateronderzoek

03 Oktober 2011

Reisverslag van afgelopen weken.

19 September 2011

Leuk weekend.
Jelle

Hier zullen mijn belevingen in Zuid-Afrika wekelijks toegelicht worden.

Actief sinds 26 Juli 2011
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 33315

Voorgaande reizen:

07 November 2014 - 11 April 2015

Mijn avontuur in Zuid-Afrika

24 Augustus 2011 - 23 November 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: